به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تراب محمدی در جلسه هماهنگی دیدار مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری اظهار کرد: مردم آذربایجان شرقی در چهل و ششمین سالگرد واقعه ۲۹ بهمن، با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در بعضی از سال های گذشته به دلیل کرونا، توفیق دیدار حضوری میسر نشد و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ اما امسال بیستمین دیدار مردم آذربایجان شرقی به شکل حضوری روز ۲۹ بهمن در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

محمدی ادامه داد: برای هر دستگاهی وظایفی تعریف شده است که در این راستا انجام خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی به نحوه اعزام زائران اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های انجام شده، زائران با استفاده از اتوبوس، قطار، خودروهای شخصی و هواپیما به این دیدار اعزام خواهند شد.

حسن استوار آذر، مسئول کمیته اجرایی دیدار نیز گفت: ۶ کمیته اجرائی، امنیتی، پشتیبانی، اعزام، فرهنگی و فضای مجازی و اصناف و بازاریان برای انجام هماهنگی لازم پیش بینی شده است.

قیام ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ دومین حرکت گسترده اسلامی و مردمی است که متعاقب قیام خونین ۱۹ دی مردم قم در شهر قهرمان‌پرور تبریز صورت گرفت که با دخالت ایادی پهلوی، خشم و انزجار مردم تبریز به جوش آمده و قیام تاریخی افتخارآمیزی بر پیشانی این شهر ولایتمدار حک شد و این حرکت راه امت اسلامی را به راه خونینی که در بیش روی داشت پیوند داد و لحظاتی را به دنبال آورد که از آن خورشید حیات‌آفرین انقلاب اسلامی آغاز به درخشش کرد.

منبع: فارس