به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمدحسین بلاغی، در جمع خبرنگاران گفت: بهمن امسال جشنواره‌های فیلم، موسیقی، هنر‌های تجسمی و شعر فجر در تبریز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت هنرمندان عرصه نمایش و سینمای استان در راهیابی به جشنواره‌های ملی فجر افزود: امسال سه فیلم آپاراتچی، معجزه پروین و شور عاشقی و ۶ گروه نمایشی از استان در جشنواره‌های سراسری فیلم و تئاتر فجر حضور دارند.

وی همچنین گفت: در دهه فجر امسال بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه در شهرستان‌های مختلف استان برگزار خواهد شد که مردم محوری ویژگی اصلی این برنامه هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزاری محافل و مسابقات قرآنی، تجلیل و تکریم اساتید و بزرگان فرهنگ و هنر، جشنواره رسانه‌ای کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، برگزاری جشنواره‌های عکس ارسباران و تصویرسازی قصص قرآنی، رونمایی کتاب، اکران محیطی پوستر‌های ویژه دهه فجر، برگزاری نشست‌های تبیینی و ایجاد غرفه‌های فرهنگی در راهپیمایی ۲۲ بهمن را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام الله دهه فجر برشمرد.

بلاغی حمایت و پشتیبانی از جریان‌ها و هسته‌های مردمی فعال در حوزه فرهنگ و هنر را از رویکرد‌های جدید تحولی این اداره کل عنوان کرد و افزود: در یک سال گذشته ۵۲ کلان پروژه در استان با شعار مردمی‌سازی فرهنگ به مجموعه‌های مردمی واگذار و بیش از ۸۰ درصد اعتبارات استان در این حوزه از طریق مؤسسات مردمی هزینه شده است.

وی با اشاره به افزایش استقبال مردم استان از برنامه‌های فرهنگی و هنری گفت: در ۱۰ ماه امسال نسبت به سال گذشته، تعداد تماشاگران سینما، اجرای صحنه‌ای موسیقی و نمایش در استان به ترتیب ۷۰، ۶۵ و ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین اعلام کرد: تعداد اعضای صندوق اعتباری هنر در استان امسال با ۲۱ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۴ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما