به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی زاده صبح دوشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان اهر گفت: متأسفانه در طول روز و در ساعات مشخص شاهد بار ترافیکی در خیابان‌های اصلی و هسته مرکزی شهر اهر هستیم که باعث اختلال در رفت و آمد درون شهری می‌شود.

وی افزود: عدم پارک مناسب خودروها توسط رانندگان و سد معبر توسط اصناف مختلف از جمله گل فروشان و میوه فروشان و وجود آموزشگاه‌های رانندگی در خیابان‌های اصلی باعث ترافیک سنگین می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر گفت: برای کاهش بار ترافیکی در داخل شهر اهر در بلند مدت از ادارات دخیل در این امر از جمله پلیس راهور، شهرداری و همچنین صاحب نظران در این حوزه انتظار داریم به صورت کارشناسی راهکار و طرح‌های قابل اجرا ارائه دهند.

غنی زاده گفت: برای جلوگیری از بار ترافیکی داخل شهر از، پلیس راهور و شهرداری انتظار داریم تا با رانندگان متخلف برخورد قانونی کنند، جلوی سد معبر توسط اصناف را بگیرند و اجرای طرح زوج و فرد، کنترل هوشمند و پارکبان را در اولویت قرار دهند.

افزایش ۱۱ درصدی فوتی در اثر تصادفات رانندگی در داخل شهرهای استان

در این جلسه معاون عملیات پلیس راهور استان آذربایجان شرقی نیر از افزایش ۱۱ درصدی فوتی در اثر تصادفات رانندگی در داخل شهرهای استان در ۱۰ ماه امسال خبر داد.

سرهنگ آهنی گفت: در شهر اهر نیز در ۱۰ ماه امسال، ۴ نفر در اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند که در ۱۰ ماه سال گذشته نیز، در شهر اهر ۵ مورد فوتی در اثر تصادفات ناشی از رانندگی داشتیم.

سرهنگ آهنی گفت: برای کاهش بار ترافیکی و همچنین کاهش تصادفات لازم است قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان رعایت شود و طرح زوج و فرد، کنترل هوشمند ترافیکی، پارکینگ‌های عمومی و پیاده راه سازی در شهرها اجرایی شود.