به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حیدر فتح‌زاده در حاشیه بازدید رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور از سدهای قیزقلعه سی و پیغام چایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: احداث سد قیزقلعه سی از سال ۱۳۸۵ شروع شده و در سال ۱۴۰۲ به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه حجم این سد ۶۲ میلیون متر مکعب بوده و در ۱۲ کیلومتری سد خداآفرین قرار دارد، افزود: آب از طریق کانال‌های اصلی تا ۱۴۰ کیلومتر در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل جهت تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی انتقال داده خواهد شد.

فتح‌زاده، ارتقای ارزش افزوده در بخش کشاورزی، توسعه اراضی مبتنی بر فناوری‌های جدید، مدیریت مطلوب آب و تأمین نیازمندی‌های آب در بخش کشاورزی و تولید برق را از اهداف عمده ساخت سد قیزقلعه سی برشمرد.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی سد پیغام چایی

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در مورد وضعیت سد پیغام چایی نیز توضیح داد: این سد در سال ۱۳۸۵ جهت تأمین آب شرب شهر کلیبر و روستاهای مسیر انتقال آب در فاصله ۱۵ کیلومتری کلیبر احداث شده و در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته جهت تأمین اعتبار مورد نیاز، پیش بینی می‌شود این سد در سال ۱۴۰۳ به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

منبع: مهر