به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یحیی شیری پور گفت: در این اردوهای جهادی که در ۳۲۶ روستای محروم اتفاق افتاد، واکسیناسیون، سم‌پاشی بدن دام و مراکز نگهداری دام، تشخیص و درمان، کلاس های آموزش و ترویج به صورت رایگان در پیشگیری از بروز بیماری‌های دام و طیور انجام گرفت.

وی افزود: در جریان رزمایش‌های جهادی فوق تعداد ۹۶ تیم در قالب ۱۷۵ نفر همکار بخش دولتی و ۶۷ نفر از بخش خصوصی در ۳۲۶ روستا خدمات رایگان ارائه کردند.

شیری پور ادامه داد: در این میان تعداد سمپاشی دام ۱۴۷هزار راس، ۷۶۰ هزار متر مربع سم پاشی اماکن دامی، واکسیناسیون طیور بومی۶۷۱ هزار قطعه، ۱۸ هزار ویزیت و درمان و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی هم ۲۱۶ مورد صورت گرفت.

وی با بیان اینکه دامپزشکی استان با به کارگیری نیروهای فنی و تخصصی اعم از دولتی و خصوصی و دانشجویان داوطلب، گروه های جهادی را ایجاد کرد و به مردم در مناطق محروم آذربایجان شرقی خدمات رایگان دامپزشکی ارائه کردند، افزود: دانشجویان جهادی دامپزشکی در این عرصه کمک کار ما در پیشگیری از بیماریهای دامی در مناطق محروم بودند.

شیری پور به تفاهم نامه سازمان دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی اشاره و اضافه کرد: کسانی که در بخش خصوصی و دانشجویی در اردوهای جهادی شرکت کنند با تایید اداره کل دامپزشکی استان امتیاز بازآموزی خواهند گرفت.

وی استمرار اردوهای جهادی با روحیه جهادی را موجب روشن شدن امید نزد بهره‌برداران برشمرد.

منبع: ایرنا