به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن باقرپور در گفتگو با خبرنگاران گفت: سومین جشنواره اهر پیتی سی، دومین جشنواره دیزبین اریشته سی و اولین جشنواره نان یئدی قات و شیرینی اهری از موضوعات این سلسله جشنواره است که به منظور حفظ و احیای سنت های دیرینه شهرستان اهر در پخت غذاهای محلی و سالم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین به صورت همزمان مسابقه آشپزی غذاهای سنتی اهر با مشارکت مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان شامل غذاهای خشیل، قویماخ، اوماج حلواسی، اوماج آشی، دویمانج و شوربا که توسط فراخوانی به اطلاع عموم مردم رسیده است برگزار خواهد شد و در انتهای جشنواره به نفرات برتر پس از داوری جوایزی اهدا می گردد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سلسله جشنواره غذاهای سنتی و محلی اهر با همکاری ادارات و دستگاه های مربوطه و حمایت اصناف مرتبط با رشته های جشنواره از روز سه شنبه، ۱۸ آبان آغاز و تا ۲۰ آبان ادامه می یابد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اهر در پایان گفت: عموم همشهریان می‌توانند در روز های اعلام شده جهت بازدید و بهره مندی از برنامه های فرهنگی هنری که همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (قره داغ) در خانه تاریخی قاسم خان اهری واقع در پارک قاسم خان (حزب اله ) صورت می‌گیرد، بهره مند شوند.