به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگویی درباره سرنوشت ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۳ اظهار کرد: از نظر ما به عنوان متخصصان و مدیران حوزه تعلیم و تربیت و حتی از دیدگاه عقلی، ورود افراد ۴۰ ساله به دانشگاه فرهنگیان و شغل معلمی توجیه ندارد.

وی افزود: اگر افراد بالای ۲۴ سال و حداکثر تا ۴۰ سال وارد دانشگاه فرهنگیان شوند، در صورتی که فرد ۴۰ ساله باشد درسن ۷۰ سالگی بازنشسته خواهد شد و ما نمی‌توانیم بپذیریم که یک معلم در این سن به کلاس درس برود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با وجود آنکه ورود افراد بالای ۴۰ سال به شغل معلمی و دانشگاه فرهنگیان را نمی‌پذیریم اما تابع قانون هستیم حتی اگر خوب نباشد و باید آن را اجرا کنیم. به همین دلیل در مورد کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه فرهنگیان افرادی که سن بالای ۲۴ سال داشتند شناسایی شدند که تعداد آنها ۱۳۰ نفر بود و به دانشگاه فرهنگیان نامه زدیم تا آنها را به مصاحبه دعوت کند و در صورت قبولی به تحصیل مشغول شوند.

فرهادی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از این افراد بالای ۳۰ سال و در حدود سن ۴۰ سال هستند، گفت: هم‌اکنون آمار دقیق را ندارم اما در بین آنها افراد بالای ۳۰ سال هم بود.

وی درباره سرنوشت ثبت نام افراد بالای ۲۴ سال در کنکور ۱۴۰۳ برای ورود به دانشگاه فرهنگیان، متذکر شد: وضعیت کنکور ۱۴۰۳ مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که هنوز ابلاغ نشده و هرچه شورای عالی مصوب کند برای ما و دیوان عدالت اداری حکم قانون را دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: البته رای دیوان عدالت اداری به معنای عدم همکاری با آموزش و پرورش نیست آنها موظفند ناظر به قانون تصمیم بگیرند نه آنچه که به نفع آموزش و پرورش است.

فرهادی در پاسخ به اینکه آیا تا به امروز سن ورود دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک مصوبه در آموزش و پرورش تصویب نشده بود، گفت: این موضوع باید شفاف‌تر اعلام می‌شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را مصوب کرد و براین اساس حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال است که به‌زودی اعلام خواهد شد و مبنای حضور در کنکور ۱۴۰۳ است.

منبع: تسنیم