به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اسدی گفت: شهرستان اهر با داشتن مناطق پر آب مستعد ایجاد استخر‌های پرورش ماهی است که در این راستا ۳۲ استخر پرورش ماهی در اقصی نقاط این شهرستان در حال فعالیت هستند.
وی افزود: متاسفانه بنا به تشخیص امور آب شهرستان اهر، رودخانه‌های کیچیک چای و اهرچای به عنوان رودخانه‌های فصلی شناخته شده و در این مناطق کمترین مجوز برای ایجاد استخر‌های پرورش ماهی داده می‌شود و تنها قره سو در منطقه روستای ورگهان به عنوان رودخانه دائمی اعلام شده و بیشترین تمرکز و توسعه استخر‌های پرورش ماهی را نیز در این منطقه شاهد هستیم.
وی ادامه داد: در منطقه قره سو بیشتر کشاورزان خودسرانه اقدام به ایجاد استخر‌های پرورش ماهی کرده‌اند که با پیگیری‌ها و اقداماتی که توسط مسئولان ذیربط استانی و شهرستانی در این زمینه انجام گرفت مقرر شد تا کشاورزان نسبت به اخذ مجوز‌های لازم برای بهره برداری از استخر‌های پرورش ماهی با پروانه دو منظوره پرورش ماهی اقدام کنند.
اسدی افزود: در این منطقه اکثر استخر‌های پرورش ماهی در داخل باغ‌ها و به صورت دو منظوره ایجاد شده که علاوه بر استفاده آب موجود در باغات برای پرورش ماهی نیز به کار می‌رود که خود به عنوان نماد اقتصاد مقاومتی در این منطقه است.
وی گفت: در سطح شهرستان اهر ۳۲ مورد استخر پرورشی ماهی وجود دارد که از این تعداد با پیگیری‌های انجام شده برای ۱۲ استخر پرورش ماهی مجوز و پروانه دو منظوره پرورش ماهی صادر شده و امیدواریم مجوز ۲۰ استخر پرورش ماهی دیگر نیز برای اطمینان خاطر تولید کنندگان گوشت ماهی به زودی اخذ شود.