به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، افشین ابراهیمی گفت: نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی از ظهر روز پنجشنبه  ۲۳ دی‌ماه وارد استان شده و موجب اختلال در تردد، کولاک برف، لغزندگی جاده‌ای، مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی و کاهش محسوس دما خواهد شد.
وی با اشاره به بارش برف و باران و مه و کولاک برف، افزود: احتمال مسدود شدن برخی از راه‌های اصلی، روستایی و گردنه‌ها (به‌ویژه راه‌های مرتفع و کوهستانی دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری اجتناب و  اقدامات پیش گیرانه انجام گیرد.
ابراهیمی با اشاره به وزش باد گاهی تا شدید، بیان کرد: احتمال پرتاب اشیا و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی بر اثر وزش باد شدید دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، دوری شود.
مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی، گفت: آمادگی دستگاه‌های نمک‌پاش، برف‌روب و امداد جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، تجهیز خودروها به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و رعایت صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی توصیه می‌شود.

منبع: فارس