به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تراب محمدی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان، اظهار کرد: سیاست‌های کنترل جمعیت در دهه ۷۰، کاهش تمایل به فرزندآوری را در جامعه نهادینه کرده و اکنون تغییر این فرهنگ کار دشواری است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ رشد جمعیت، ریشه فرهنگی و اعتقادی دارد، خاطرنشان کرد: تصویب تسهیلات و مشوق‌های قانونی برای فرزندآوری، راه‌حل موقت قضیه است و اصل بر کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی در حوزه خانواده است.

محمدی با اشاره به اینکه با افزایش رفاه، تمایل به زاد و ولد کاهش یافته است، افزود: سن امید به زندگی بعد از انقلاب اسلامی در سایه امکانات بهداشتی و رفاهی افزایش چشمگیری داشته است، اما با وضعیت کنونی و حرکت جمعیت به سمت سالمندی، زنگ خطر در این حوزه به صدا درآمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مسئولیت خطیر شورای راهبردی جمعیت، گفت: موضوع جمعیت یکی از محورهای مهم جهاد تبیین است و نخبگان و گروه‌های مرجع باید تبیین کنند که کاهش نرخ جمعیت و سالمندی چه تبعاتی در آینده خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه وظایف دستگاه‌ها به طور شفاف در سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر انقلاب مشخص شده است، افزود: استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی از هر اقدامی در راستای اجرای این سیاست‌ها حمایت می‌کند.

محمدی تأکید کرد: باید در جلسات شورای راهبردی جمعیت، آمار و گزارش‌های واقعی ارائه شده و مصوبات جلسه به طور کامل عملیاتی شود.

منبع: مهر