به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالقاسم سلطانی، روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این پروژه ها از جمله شامل ساختمان انتقال خون اهر با ۲۵۰ مترمربع و ساختمان فرمانداری این شهرستان با ۵۲۰ مترمربع، احداث ساختمان ثبت احوال تبریز در منطقه ارم با ۵۰۰ متر مربع، احداث مجتمع اداری خداآفرین با یک هزار و ۹۰۰ مترمربع، تعمیر و تکمیل مجتمع اداری عجبشیر با یک هزار و ۳۵۰ و احداث مدرسه ۶ کلاسه مسکن مهر عجبشیر با ۹۵۴ مترمربع و توسعه کتابخانه های عمومی میانه با ۳۰۰ مترمربع است که دارای ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

وی گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها در زمان کنونی به بیش از ۴۰ درصد رسیده است در حالی که تا نیمه دوم سال ۹۷ حدود ۱۱ درصد پیشرفت داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: توسعه کتابخانه های عمومی بستان آباد در زمینی به وسعت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع با ۱۵ درصد پیشرفت، احداث ساختمان ثبت احوال تبریز در منطقه میر داماد با ۵۰۰ مترمربع و ۸۰ درصد پیشرفت و احداث سوله حوادث غیرمترقبه تبریز با یک هزار مترمربع و ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

سلطانی، احداث سالن اجتماعات مجتمع اداری خداآفرین در زمینی به مساحت ۳۶۰ مترمربع با ۳۰ درصد پیشرفت، احداث مجتمع فرهنگی و هنری کلیبر با یک هزار و ۲۵۰ مترمربع و ۲۵ درصد پیشرفت، توسعه اردوگاه مرند یک هزار و ۲۴۹ مترمربع و ۸۰ درصد پیشرفت، تکمیل ندامتگاه مرند با ۲ هزار مترمربع و ۱۵ درصد پیشرفت، احداث مجتمع فرهنگی، هنری و تبلیغی میانه با یک هزار مترمربع و ۳۹ درصد پیشرف و احداث مجتمع اداری شهرستان هوراند با یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۳۵ درصد پیشرفت را از دیگر پروژه های عمومی و دولتی استان اعلام کرد.

وی یادآوری کرد: عملیات اجرایی احداث مجتمع فرهنگی و هنری هوراند در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۵۰ مترمربع و احداث مجتمع فرهنگی هنری تبلیغی تبریز با چهار هزار مترمربع هنوز آغاز نشده است.

سلطانی، افزود: متوسط پیشرفت کنونی قراردادهای این پروژه ها حدود ۴۹.۵ درصد بوده که از این میزان ۳۸ درصد پیشرفت قراردادها مربوط به ۲ سال اخیر است.

منبع: ایرنا