به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، وحید مجیدی گفت: در حال حاضر ۲ مرکز به صورت دولتی و عمومی غیردولتی و ۵ مرکز خصوصی زوج‌های نابارور را پذیرش می‌کنند که بر اساس تعرفه‌های مشخص شده، بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.
وی گفت: ۳۰ نوع خدمت برای درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت است که در هر دوره درمان ۸ تا ۱۰ میلیون به زوج‌ها پرداخت شده و در مجموع تا کنون یک میلیارد و ۲۰۰ تومان بود.
مجیدی سقف دریافت هزینه‌ها از بیمه سلامت در این زمینه را ۵۰ میلیون تومان در هر سال عنوان کرد و گفت: افراد تحت پوشش تامین اجتماعی نیز با هماهنگی‌های انجام شده می‌توانند هزینه‌های خود را که مربوط به ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ می‌باشد پس از مراجعه و ارائه مدارک از بیمه سلامت دریافت کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص پوشش بیمه‌ای دارو‌های درمان ناباروری نیز گفت: دارو‌های ایرانی به روال عادی تحت پوشش بیمه هستند و برای سایر دارو‌ها نیز تمهیدات لازم در حال اتخاذ است که اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای طرح اخیر بیمه همگانی برای ۳ دهک اول جمعیت افزود: تاکنون ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت برخوردار شده اند که ۳۰۰ هزار نفر مربوط به آذربایجان شرقی است و تمامی مشمولان این طرح می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان معین و نیز دفاتر خدمات شهروندی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما