به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، روز یکشنبه در دیدار فرماندار، شهردار و شورای اسلامی هریس با وی، گفت: اختصاص زمین وقفی برای احداث درمانگاه تامین اجتماعی در این شهرستان گام مهم این اداره کل برای حل مشکلات مردم این شهرستان است.

وی با بیان اینکه این چنین اقداماتی در سایر شهرستان‌ها هم با همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: در این زمینه تفاهم نامه تخصیص زمین وقفی بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، فرماندار، شهردار و شورای اسلامی شهر هریس امضا شد.

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه درمانی، ادامه داد: خدمت به مردم و به خصوص قشر نیازمند جامعه جزو رسالت‌های سازمان اوقاف بوده و این سازمان تلاش می کند از ظرفیت‌های اوقاف در راستای خدمت به مردم استفاده کند.

فرماندار هریس نیز در این جلسه گفت: این شهرستان حدود ۲۴ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی دارد که این جمعیت از دریافت خدمات رایگان درمانی تامین اجتماعی در خود این شهرستان محروم هستند و نمی‌توانند از این خدمات بهره ببرند.

فرهاد جلیل وند، افزود: بر اساس توافق و تفاهم نامه‌ امروز بین فرمانداری، اعضای شورای اسلامی و شهرداری هریس و مدیرکل اوقاف و امور خیره و مدیرکل درمان سازمان تامین اجتمامی، درمانگاه تامین اجتماعی در این شهرستان احداث می شود و کارهای اداری احداث این درمانگاه پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: با کمک دستگاه‌های اجرایی تلاش می شود درمانگاه مدنظر ساخته شود تا مردم بتوانند از این خدمات رایگان درمانی استفاده کنند.

جلیل وند، با اشاره به پیگیری احمد محرم زاده، نماینده مردم اهر و هریس برای ساخت این درمانگاه، گفت: اداره اوقاف این شهرستان از اداراتی بوده که در زمینه توسعه این شهرستان همکاری تنگاتنگ و مسوولانه داشته است.

منبع: ایرنا