به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرماندار اهر در مراسم افتتاح این طرح با اشاره به اینکه ۲۸ معدن ثبت شده در این شهرستان وجود دارد گفت: ۲ مورد از این معادن در سطح مس سونگون هستند و فعالیت آزمایشگاه‌های تخصصی مکانیک خاک و انجام آزمایش‌های مربوط به حوزه معدن موجب بهره وری و توسعه منطقه در حوزه معادن خواهد بود.

ابوالفضل غنی‌زاده افزود: اساسی‌ترین شاخص در اجرای طرحهای ساختمانی، راه سازی و معدن انجام تخصصی آزمایش‌های خاک است و اگر در این مورد قصوری صورت پذیرد شاهد حوادثی ناگوار و غیر قابل جبران خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه رعایت استاندار‌های رفتاری موجب پویایی و توسعه مجموعه‌ها خواهد بود ادامه داد:: رعایت استاندارد‌های های رفتاری و شغلی اساسی‌ترین راه برای حفظ و ارتقای  شرکتها است  و در این راه نباید کم کاری صورت پذیرد و این استاندارد‌ها برای شهر و زمینه شغلی چنین مجموعه‌هایی ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد.

فرماندار اهر از روسای ادارات مربوطه خواست که در حمایت و توسعه چنین مجموعه‌هایی همراهی و همدلی داشته باشند چرا که هر کاری که به نفع عموم مردم و جامعه باشد حتما لایق پیشرفت و توسعه خواهد بود.

غنی زاده بر لزوم فعال‌سازی معادن برای افزایش تولید مواد معدنی و اشتغالزایی برای جوانان بیکار اهری تأکید کرد و گفت: سالانه ۱۷ تُن کنسانتره مس در معادن مس انجرد و مزرعه تولید می‌شود و با توجه به صدور مجوز فاز توسعه‌ای معدن انجرد، باید با سرعت طرح‌های توسعه‌ای آن عملیاتی شود چرا که ظرفیت اسمی تولید این معدن ۳۰ هزار تُن است ولی ۱۵ هزار تُن تولید می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما