به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد خانی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجتمع شامل ۵۸ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار و ۷۰۰ مترمکعب، ۲۰ باب دستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۷ لیتر برثانیه، ۱۱۴ کیلومتر خط انتقال و ۵۸ کیلومتر شبکه توزیع آب است و برای آن ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این مجتمع آبرسانی ۳۷ روستا با ۲ هزار و ۸۸ خانوار شامل هفت هزار و ۲۴ نفر در این روستاها از آب سالم آشامیدنی بهره مند می شوند.

وی افزود: همچنین از محل منابع آبی مجتمع یخفروزان و با اجرای هشت کیلومتر خط انتقال، ۲ باب مخزن ۲۰۰ متر مکعبی و یک باب دستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۰ لیتر بر ثانیه، مشکل کمی و کیفی مجتمع چوبقشلاقی شهرستان اهر که شامل ۳۰ روستا، یک هزار و ۲۱۸ خانوار و چهار هزار و ۱۰۰ نفر رفع خواهد شد.

خانی به طرح آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان در قالب فاز یک جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: با اتمام فاز نخست این طرح، ۱۷۸ روستا از آب پایدار و با کیفیت مناسب برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: در فاز ۲ جهاد آبرسانی نیز آب پایدار ۲۳۳ روستای تامین می شود و عملیات اجرایی این فاز به زودی آغاز می شود.

وی افزود: برای فاز یک پروژه جهاد آبرسانی ۲۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان در حال اجراست که ۸۳ درصد پیشرفت دارد که این میزان پیشرفت از میانگین کشوری بالاتر است.

خانی تصریح کرد: فاز ۲ پروژه جهاد آبرسانی نیز با ۱۳ هزار میلیارد ریال و برای آبرسانی به ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان استان طی هفته‌های آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.