به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد باقر هنربر در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان اهر با حضور در جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران این شهرستان، گفت: در سیل اخیر شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر، ورزقان و اهر طبق گزارش مرکز اورژانس علوم پزشکی استان، تنها ۳۹ نفر مصدوم اعلام شده که خوشبختانه حال همه این مصدومان نیز خوب است.
وی گفت: در پی اعلام سطح نارنجی توسط اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران کشور و بارش رگباری در شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر، ورزقان و اهر بیشترین خسارت مربوط به روستاهای این شهرستان‌ها است.
هنربر افزود: در پی بارش سیل آسا در چهار شهرستان منطقه ارسباران، آسیب به کلیه بخش‌های زیرساخت‌ها (گاز، آب، برق و…)، ساختمان‌ها، خودروها و … وارد شد که در شهرستان خداآفرین به ۱۱ روستا، ورزقان ۲۰ روستا و اهر ۳۰ روستا آسیب جدی دیدند.
وی در ادامه از قطع برق ۹ روستا و گاز ۹ روستای دیگر نیز خبر داد و گفت: سیل هم‌چنین باعث تلف شدن احشام و خسارت دیدن ساختمان‌ها، خودروها، باغات و مزارع روستایی و شهری شده است که دستگاه‌های ذیربط در حال ارزیابی خسارت‌ها هستند و در صورت تکمیل این فرایند و امضای مسئولان ذیربط برای پرداخت خسارت از طریق مدیریت بحران کشور اقدام خواهد شد.
فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه از نجات جان چهار نفر و انتقال آن‌ها به بیمارستان باقرالعلوم این شهرستان خبر داد.
ابوالفضل غنی‌زاده گفت: در اثر بارش شدید باران متاسفانه ۳۰۰ خانوار شهری و روستایی و بیش از ۴۰ دستگاه خودرو در این شهرستان خسارت دیدند.
وی افزود: در جریان بارش باران و تگرگ برخی از محورهای مواصلاتی و جاده‌های شهری و روستاهای اهر مسدود شدند که عملیات بازگشایی آن‌ها انجام شد.
غنی زاده در ادامه با اشاره به خسارت سیل اخیر در ناحیه صنعتی و واحدهای تولیدی و صنفی شهرستان اهر خواستار حمایت مسئولان استانی و … از این واحدهای آسیب دیده شد.

منبع: ایسنا