به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اصغر جعفری روحی با اشاره به اینکه سال گذشته کارشناسان اورژانس به ۳۱ هزار و ۳۱۵ ماموریت تصادفی اعزام شدند، گفت: فوت ۳۶۲ نفر بر اثر تصادفات رانندگی توسط کارشناسان اورژانس تایید شد.

 وی افزود: در سال گذشته کارشناسان اورژانس استان به ۱۴۴ هزار و۲۷۷ ماموریت تصادفی و غیرتصادفی در سطح استان اعزام شدند.

وی اظهار کرد: در این مدت ۱۱۲ هزار و ۹۷۲ ماموریت انجام یافته غیرتصادفی  و ۳۱ هزار و ۳۱۵ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی در سطح استان به ثبت رسیده است.

جعفری روحی ادامه داد: در سال گذشته  ۵۲ هزار و ۱۲۸ نفر بیمار غیرتصادفی و تعداد ۲۶ هزار و ۲۱۳ نفر مصدوم تصادفی توسط کارشناسان اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستانی استان منتقل شدند.

وی گفت: ۳۰ هزار و ۴۹۴ بیمار غیرتصادفی و ۳ هزار و ۳۰۸ مصدوم تصادفی توسط کارشناسان اورژانس در محل حادثه درمان شدند.

رییس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: کارشناسان اورژانس همچنین فوت ۳ هزار و ۳۵۸ نفر بیمار غیر تصادفی و ۳۶۲ نفر در محل تصادفات رانندگی را تایید کردند.

وی افزود: در گروه بیماران غیر تصادفی که از خدمات اورژانس بهره مند شدند ۵ هزار و ۲۰۳ بیمار قلبی، ۳ هزار و ۵۳۹ بیمار تنفسی، ۲ هزار و ۶۴۲ مورد سقوط، ۴۷۳ سوختگی و ۷۳۹ مورد سکته مغزی بوده است.

جعفری روحی با اشاره به فوت ۱۲ نفر براثر اسنتشاق گاز مونواکسید کربن در استان، اظهار کرد: در یکسال گذشته امدادرسانی به ۳ هزار و ۱۵۷ نفر که دچار مسمومیت غیر از مونواکسید کربن و ۴۹۶ نفر که با مونواکسید کربن مسموم شده بودند، انجام شد.

منبع: ایسنا