به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رئیس اورژانس آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد ماموریت‌های طرح سلامت نوروزی انجام شده این مرکز در بازه زمانی ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین امسال، گفت: در این مدت، هفت هزار و ۹۱۲ ماموریت از سوی این مرکز انجام شد.

اصغر جعفری روحی اظهار کرد: یک هزار و ۶۷۱ مورد از ماموریت‌های این مرکز در این مدت مربوط به حوادث رانندگی و سایر ماموریت‌ها در ارتباط با بیماران بود.

وی افزود: ۴۸ هزار و ۳۴ مورد بستری در این مدت صورت گرفت که هشت هزار و ۲ مورد از بیماران در بیمارستان‌های استان تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفتند.

جعفری روحی بیان کرد: همچنین ۳۷ نفر در ایام نوروزی در مراکز درمانی، تحت عملیات احیای قلبی و ریوی قرار گرفته و به زندگی بازگشتند.

وی همچنین به عملکرد کارشناسان معاونت بهداشتی و بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در طول این ایام اشاره کرد و افزود: در مجموع ۱۳ هزار و ۲۶۴ مورد بازدید ۱۷ هزار کیلو مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

وی ادامه داد: تیم بازرسی و نظارتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در طول این ایام، ۱۵۷ مورد بازدید شبانه روزی از داروخانه‌ها و اماکن عرضه مواد آرایشی و بهداشتی داشتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما