به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده در دیدار با مدیرعامل آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه مصرف سالانه آب شرب در اهر هشت میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب بود، اظهار کرد: این رقم در حال حاضر به ۱۳ میلیون مترمکعب افزایش یافته که میزان ذخیره در سد ستارخان نیز در حال حاضر همین مقدار است.

وی افزود: پیرو گزارش‌های ارائه شده توسط کارشناسان امور آب اهر حجم آب سد ستارخان نسبت به مشابه سال قبل در پایان اسفند افزایش نداشته و این موضوع مجدداً نگرانی در مورد کم آبی را تشدید می‌کند.

وی اذعان کرد: مهم‌ترین موضوعی که باید در مدیریت منابع آبی مورد توجه قرار گیرد، ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش خانگی و صنعتی می باشد و در کنار این مسائل، تلفات ۳۰ درصدی منابع آبی در شبکه انتقال و توزیع آب قابل اغماض نیست.

فرماندار اهر همچنین در ادامه از توسعه ۱۷۰۰ هکتاری باغات غیرمجاز در شهرستان اهر نیز خبر داد.

وی همچنین اضافه کرد: آب ۲۴ روستا و ۶۰۰۰ عضو تعاونی آب‌بران تحت پوشش سد ستارخان بوده و عمدتاً منابع آبی به اراضی کشاورزی با آبیاری قطره‌ای، بارانی و ثقلی تخصیص می‌یابد و این در حالی است که تنها در سال گذشته از منابع آبی محدود، بیشترین میزان آب به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص داشته است.

منبع: ایسنا