به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا موثقی نیا در نشست با مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس و مسئولان مجتمع مس سونگون گفت: این مجتمع، عملکرد مطلوبی داشته و اجرای طرح «ماین تومیل»، به افزایش بیش از صدهزار تنی کنسانتره منجر خواهد شد.
معاون وزیر گفت: طرح‌ها باید در زمان خود و با هزینه پیش بینی شده به بهره برداری برسد و موانع احتمالی پیش روی طرح‌های توسعه‌ای باید با همکاری مسئولان استانی مرتفع شود و همچنین این طرح‌ها نباید با مقرارت زیست محیطی در تضاد باشد.
مدیر مجتمع مس سونگون نیز از به حدنصاب رسیدن در تولید کنسانتره و مولیبدن این مجتمع خبر داد و گفت: حدنصاب بدست آمده در تولید، درحالی صورت گرفت که همزمان طرح‌های توسعه سونگون درحال اجراست.
وی افزود: این طرح‌ها شامل اجرای مرحله ۳ و سد باطله، هدایت آب‌های سطحی سونگون، تصفیه زهاب سونگون،‌ای پی سی سی معدن، افزایش صدهزارتنی تولید کنسانتره و نیز طرح آب و برق است که موجب تحول در صنعت استان آذربایجان شرقی خواهد شد.
مدیر مجتمع مس سونگون با اشاره به اقدامات این مجتمع در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: این مجتمع در حوزه مسئولیت اجتماعی و صنایع پایین دستی درحال سرمایه گذاری و ساخت شهرک تخصصی مس در ورزقان است و درکنار همین شهرک نیز پردیس علم و فناوری مس نخستین بار در ایران درحال راه اندازی است.
وی ادامه داد: برای طرح ساخت فاضلاب ورزقان و خاروانا، تامین آب شرب ۸۸ روستای محروم، کمپ ورزشی و ساخت بزرگراه خواجه ورزقان با سرمایه گذاری ۹۹۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما