به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی زاده عصر جمعه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر گفت: لازم است در شورای آموزش و پرورش به جای گزارش‌های جاری، مسائل و مشکلات عمرانی و آموزشی موجود به صورت تخصصی با حضور معاونان مربوطه مطرح شود تا برای حل این مشکلات از طریق مسئولان استانی و یا کشوری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه نباید در آموزش و پرورش از مسأله پژوهش غفلت شود افزود: خوشبختانه در شهرستان اهر معلمان و دانش آموزان خلاق و مبتکر در بخش‌های مختلف وجود دارد که پژوهش‌های آنها علاوه بر چاپ در مجلات علمی و پژوهشی، به صورت کاربردی در واحدهای تولیدی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به پیش رو بودن هفته پژوهش گفت: ملاک انتخاب پژوهش گران نمونه در شهرستان اهر، بر اساس چاپ پژوهش‌ها و تحقیقات در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی، کاربردی بودن پژوهش‌ها و چاپ کتاب پژوهش گران توسط انتشارات معتبر کشور و دانشگاهی خواهد بود.

غنی زاده همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره مهارت‌های خلاقانه و فناورانه (رینوتکس) در تبریز گفت: این جشنواره بهترین فرصت برای ارائه طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و تجاری سازی این طرح هاست که انتظار داریم پژوهش گران شهرستان اهر در این جشنواره حضور گسترده داشته باشند.