به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یونس دباغ صادقی پور، دوشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۳۵۷ کل بیمه شدگان اصلی استان ۹۰ هزار نفر بود که اکنون به ۷۸۰ هزار نفر رسیده‌ است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۵۶ درصد از آمار چهار میلیونی استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند، افزود: حدود ۲میلیون و ۲۹۰هزار نفر از خدمات متنوع تأمین اجتماعی در استان بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی در حال حاضر با ۲۸شعبه، ۱۳کارگزاری و ۶واحد اقماری در شهرستان‌های تابعه استان مشغول خدمت رسانی است.

دباغ صادقی‌پور با بیان اینکه در سال ۱۳۵۷ که استان اردبیل از آذربایجان شرقی جدا نشده بود ۱۲هزار کارگاه فعال وجود داشت، گفت: امسال خود آذربایجان شرقی از ۵۸هزار کارگاه فعال برخودار است که از دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب اسلامی است.

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان‌ شرقی اذعان کرد: کمبود نیروی کار در طی سال‌جاری یکی از بحران‌های مجموعه‌های صنعتی و تولیدی است که در این راستا طرح کارجو با همکاری اتاق بازرگانی و اداره کار و تعاون رفاه اجتماعی استان، اجرا شد که طی سه ماه اخیر با این طرح ۱۰۰ نفر به چرخه‌ی تولید برگشته‌اند و انتظار داریم تا پایان سال نزدیک به ۱۰۰۰نفر در شعب تبریز و شهرستان‌های استان به آغوش و جمع فعالین اقتصادی باز گردند.

وی با بیان اینکه ناپایداری صندوق‌های بیمه‌ای از چالش‌های اساسی تأمین اجتماعی است، گفت: طبق سیاست‌های ابلاغی سازمان تأمین اجتماعی در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، طی ۹ماهه‌ی سال‌جاری موفق به جذب ۲هزار دانشجو و ۶هزار زنان و دختران خانوار شده‌ایم.

وی تعداد مستمری بگیران تأمین اجتماعی در استان را ۴۱۰هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳.۸درصد کارافتاده، ۲۸.۳ فوت شده و ۶۷.۹درصد بازنشستگی است.

وی ادامه داد: طی ۹ماهه‌ی سال‌جاری به تعداد ۱۱هزار و ۲۶۹نفر کمک بارداری، ۲هزار و ۷۴۴ نفر کفن و دفن، ۳۶هزار و ۸۶۱نفر اروتز و پروتز، ۴۷ نفر نقص عضو، سه هزار و ۲۵۲ کمک ازدواج و ۳۰ نفر هزینه سفر در سازمان تأمین اجتماعی استان انجام شده‌ است.

وی افزود: شعبه تأمین اجتماعی ممقان و شهرستان ورزقان تا پایان سال‌جاری پس از مناقصه و تعیین برنده کلنگ زنی خواهد شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در ادامه افزود: مدیریت درمان آذربایجان شرقی با دارا بودن ۲بیمارستان ۴۰۲تخته و ۱۶درمانگاه در تبریز و شهرستان‌ها نسبت به ارائه و خرید خدمات تشخیصی و درمانی بیماران مراجعه کننده اقدام می‌کند.

حسن سیدی با بیان اینکه بودجه مصوب سال‌ جاری چهار هزار میلیارد تومان با هزینه کرد سه هزار میلیارد تومان است، گفت: تشکیل پرونده بیماران مزمن برای ۱۴۹ هزار نفر از زمان شروع طرح یعنی خرداد ۱۳۹۶انجام شده‌است.

وی خرید دستگاه CRMدیجیتال برای بیمارستان عالی‌نسب، خرید دستگاه سی تی اسکن ۳۲اسلایس پیشرفته برای بیمارستان ۲۹بهمن و عالی نسب، خرید دستگاه آرتروسکوپی پیشرفته برای بیمارستان عالی نسب و … را از توسعه امکانات درمان مستقیم مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان با هزینه ۶۶میلیارد تومان عنوان کرد.

وی طراحی نقشه‌های احداث بیمارستان جدید در محل فعلی بیمارستان ۲۹بهمن تبریز، افتتاح درمانگاه کلیبر، طراحی نقشه‌های ساختمان مدیریت درمان و اسناد پزشکی در زعفرانیه، آماده برگزاری مناقصه‌ی احداث درمانگاه هریس، و …. را از جمله خدمات توسعه کمی مدیریت درمان با هزینه ۳۵میلیارد تومان برشمرد.

منبع: ایسنا