به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صمد عزیزی روز دوشنبه در گفت و گویی اعلام کرد: ۲۸ نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی مجلس در این استان توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و تعداد این افراد به ۲۴۷ نفر (توسط شورای نگهبان) و در مجموع به ۶۹۳ نفر افزایش یافت.

وی اظهار کرد: این چهارمین بار است که در سه هفته گذشته شورای نگهبان فهرست تایید صلاحیت های جدید داوطلبان نمایندگی مجلس در آذربایجان شرقی را اعلام می کند.

وی ادامه داد: افزوده شدن این تعداد به تایید صلاحیت‌های قبلی در آذربایجان شرقی مجموع این افراد که پیش از این ۶۶۵ نفر بوده را در استان به ۶۹۳ نفر رساند.

عزیزی اضافه کرد: با اعلام افراد جدید، تعداد تایید صلاحیت شده های آذربایجان شرقی به حدود ۶۰ درصد رسید در حالی که این درصد پیش از تایید صلاحیت های شورای نگهبان ۳۳.۶۶ درصد در استان بوده است.

وی یادآور شد: پیش از این نیز هفته قبل هشت نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در شهرستان تبریز توسط شورای نگهبان تایید شده بودند که امروز ۱۴ نفر دیگر توسط شورای نگهبان تایید شد و این تعداد در شهرستان تبریز به ۹۹ نفر افزایش یافت.

عزیزی ادامه داد: بیشترین تعداد تایید صلاحیت شدگان در اعلام امروز مربوط به شهرستان تبریز با ۱۴ نفر و مراغه و کلیبر با سه نفر است.

وی افزود: در بین نمایندگان سری چهارم تایید صلاحیت شده جدید توسط شورای نگهبان در استان افراد سرشناس شناخته شده وجود ندارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

منبع: ایرنا