به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن حقیقیان روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان یک هزار و ۳۲۷ نفر نام نویسی کرده اند، بیان کرد: با توجه به اینکه روند تایید صلاحیت داوطلبان تا ۱۹ بهمن ادامه دارد، احتمال افزایش تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده در استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: با احتساب آمار داوطلبان تایید شده هفته گذشته، میزان تایید صلاحیت داوطلبان مجلس شوای اسلامی در این استان از حدود ۳۳.۵ درصد به بیش از ۵۵ درصد رسید.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع تایید صلاحیت شدگان جدید استان از سوی شورای نگهبان، هشت نفر مربوط به شهرستان تبریز است که با احتساب این افراد، تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده در این شهرستان به ۸۵ نفر رسید.

حقیقیان، ادامه داد: بیشترین تعداد تایید صلاحیت شدگان اخیر مربوط به شهرستان شبستر با ۹ داوطلب است و بعد از آن، تبریز و هشترود هر کدام با هشت داوطلب در رتبه های بعدی قرار دارند.

بیشترین تعداد تایید صلاحیت شدگان اخیر مربوط به شهرستان شبستر با ۹ داوطلب است و بعد از آن، تبریز و هشترود هر کدام با هشت داوطلب در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی یادآور شد: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ثبت نام به صورت الکترونیکی بوده بنابراین استقبال داوطلبان برای ثبت نام نسبت به دوره های قبلی زیاد است.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: در این دوره از انتخابات ۱۳ حوزه اصلی، ۳۷ حوزه فرعی و سه هزار و ۲۳۰ شعبه اخذ رای در سطح استان تعیین شده است و حدود ۷۰ نفر از عوامل اجرایی و نظارت در اجرای آن به صورت مستقیم مشارکت می کنند.

حقیقیان، با بیان اینکه دولت برای برگزاری امن و سالم انتخابات بسترسازی لازم را انجام می دهد، افزود: هر چقدر نظام در راستای بسترسازی برای انتخاب راحت مردم از بابت فرایندی اقدام کرده به همان اندازه میزان مشارکت مردم در انتخابات زیاد شده است.

وی اظهار کرد: اولویت هیات های اجرایی و نظارت استان، عمل به مُر قانون است و در این راستا نقش و وظایف خود را انجام می دهند.

صلاحیت پنج داوطلب خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی تایید شد

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع ۲۴ داوطلب ثبت نام کننده استان در ششمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، صلاحیت پنج نفر تایید شده است و پنج نفر نیز انصراف داده اند.

حقیقیان، افزود: ۱۴ نفر از داوطلبان این دوره از مجلس خبرگان رهبری رد صلاحیت شده اند و این افراد می توانستند از ۶ تا هشت بهمن اعتراض خود را به شورای نگهبان ارایه کنند.

۱۴ نفر از داوطلبان این دوره از مجلس خبرگان رهبری رد صلاحیت شده اند و این افراد می توانستند از ۶ تا هشت بهمن اعتراض خود را به شورای نگهبان ارایه کنند.

وی با بیان اینکه این استان در مجلس خبرگان رهبری دارای پنج کرسی است، اظهار کرد: با توجه به ثبت نام داوطلبان این مجلس از سایر استان ها و وجود قانون جابجایی حوزه ها و احتمال تایید داوطلبان اعتراض کننده، پیش بینی می شود که تعداد داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در این استان افزایش یابد.

ارزش مشارکت مردم در انتخابات به بقای نظام بر می‌گردد

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: مشارکت مردم در انتخابات را نمی توان ارزش گذاری کرد بلکه ارزش آن به بقای نظام، ایدئولوژی و فکر و اندیشه برمی گردد.

حقیقیان، با تاکید بر اینکه نقش و اهمیت مشارکت مردم در انتخابات باید از سوی نخبگان در جامعه تبیین شود، ادامه داد: باید بر اساس راهبردهای ترسیمی رهبر معظم انقلاب در ارتباط با انتخابات شامل مشارکت انتخاباتی، امنیت، سلامت و رقابت، زمینه حضور گسترده مردم در این انتخابات فراهم شود.

وی با بیان اینکه در طول ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی هر جا نیاز بوده، مردم در صحنه حاضر شده و به وظایف خود عمل کرده اند، یادآور شد: پیش بینی می شود در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مردم با حضور گسترده در انتخابات ۱۱ اسفند، بار دیگر سیلی محکمی به نظام سلطه، استکبار جهانی و معاندان خواهند زد.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مردم با حضور گسترده در انتخابات ۱۱ اسفند، بار دیگر سیلی محکمی به نظام سلطه، استکبار جهانی و معاندان خواهند زد.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش و اهمیت مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی در تدقین قوانین و سیاست گذاری و ریل گذاری برای امور اجرایی کشور، گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات موجب انتخاب افراد شایسته و توانمند به این مجالس می شود.

حقیقیان، افزود: امانتداری و حفظ تک تک آرا مردمی در هر منطقه جغرافیایی استان از تاکیدات استاندار آذربایجان شرقی به عوامل اجرایی و نظارتی بوده و تمامی عناصر حوزه اجرایی و نظارت انتخابات با تعامل و همکاری هم از آرای مردمی صیانت کرده و امانتدار آرای مردم خواهند شد.

مردم آذربایجان و تبریز نقش بی بدیلی در پیروزی و بقای انقلاب اسلامی ایفا کرده اند

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مردم غیرتمند و شجاع استان و تبریز در طول این مدت نقش بی بدیلی در پیروزی و بقای انقلاب اسلامی ایفا کرده اند.

حقیقیان، با بیان اینکه امامین انقلاب اسلامی در روایت های خویش از دوران انقلاب اسلامی، نقش مردم آذربایجان و تبریز را ویژه توصیف کرده اند، ادامه داد: در جریان نهضت انقلاب اسلامی، مردم این خطه از سرزمین ایران اسلامی، تصویر برجسته و زیبایی از خود به یادگار گذاشته اند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما حفظ این تصویر در حد و شان مردم این خطه است، یادآور شد: هویت با ارزشی که مردم این خطه کسب کرده اند را باید حفظ و گسترش داد و از عناصری که در ایجاد این هویت تلاش کرده اند، حفاظت کنیم.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: مردم عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و عامل استمرار و بقای این انقلاب هستندمردم عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و عامل استمرار و بقای این انقلاب هستند و در طول ۴۵ سال گذشته به عنوان صاحبان اصلی انقلاب نقش خود را ایفا کرده اند.

حقیقیان، افزود: نقش مردم در دوران پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس، بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و شیوع ویروس کرونا، بی بدیل و محوری بوده و همواره در عرصه های مختلف نقش موثری ایفا کرده اند.

انقلاب اسلامی در حمایت از جریان حق، لکنت زبان ندارد

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهداف و آرمان تشکیل جمهوری اسلامی گفت: در طول تاریخ ۲ جریان حق و باطل همواره برقرار بوده و انقلاب اسلامی همیشه در جبهه حق ایستاده است و در هر جغرافیا و منطقه ای، نهضت ها و اقداماتی علیه نظام سلطه روی داده، از آن حمایت کرده است.

حقیقیان، ادامه داد: انقلاب اسلامی و مردم ایران به ویژه آذربایجان، در حمایت از جریان حق و تقابل با نظام سلطه هیچ گونه لکنت زبان ندارد زیرا ذات این انقلاب همین است.

وی با بیان اینکه در مبانی عقلی و نقلی این انقلاب نیز به حق محوری و حق مداری توصیه شده است، اظهار کرد: دین مبین اسلام نیز برای احیای جریان حق به وجود آمده است.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: با نگاه منصفانه به کارنامه انقلاب اسلامی در ۴۵ سال گذشته در سطح جهانی، منطقه ای و ملی، مشاهده می شود که این نظام در عرصه های مختلف موفق عمل کرده است.

دولتی که به مبانی انقلاب و آرمان های آن پایبند بوده، کارآمد شده است

حقیقیان، با اشاره به نقش دولت ها در این نظام و تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اینکه دولت ها هم خدمات و هم صدمات داشته اند، افزود: قاعده دولت ها ارایه خدمات بوده و صدمات در حد استثنا استقاعده دولت ها ارایه خدمات بوده و صدمات در حد استثنا است زیرا این نظام هم اکنون پابرجا است و اگر صدمات آن زیاد می شد نمی توانست پابرجا بماند.

وی یکی از نشانه های کارآمدی نظام را حرکت رو به جلو و پیشرفت سالانه در عرصه های مختلف نسبت به سال های گذشته اعلام کرد و یادآور شد: هر دولتی که به مبانی انقلاب اسلامی، امامین انقلاب، اصول و آرمان های انقلاب پایبند بوده و مطالبات مردم را برجسته کرده است، خدمات آن زیاد بوده و هر دولتی که از این مبانی غفلت کرده، صدمات آن بیشتر شده است.

حقیقیان، با تاکید بر اینکه شاخصه های کارگزاران دولت سیزدهم همان مبانی فکری و نظری انقلاب استشاخصه های کارگزاران دولت سیزدهم همان مبانی فکری و نظری انقلاب است، ادامه داد: شعار اصلی دولت، دولت مردمی و ایران قوی است و برای رسیدن به ایران قوی تشکیل دولت مردمی ضروری است و این دولت نیز در این راستا حرکت می کند.

منبع: ایرنا