به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه راه‌های شریانی، اصلی و فرعی تعداد ۵۶ پروژه به طول ۴۸۳/۵ کیلومتر پروژه بهسازی و روکش آسفالت بهره‌برداری می‌شود و برای  پروژه‌های دهه فجر۱۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه احداث، بهسازی و آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است، افزود: مردم روستاهای عمدتا دور افتاده آذربایجان‌شرقی هم شاهد افتتاح ۱۹۲/۷ کیلومتر راه روستایی در قالب ۴۶ پروژه خواهند بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی اعتبار هزینه شده برای احداث، بهسازی و آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی را ۸ هزار و ۶۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

علیزاده، تعمیر اساسی ابنیه و حذف نقاط پرتصادف را از فعالیت‌های توقف‌ناپذیر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی دانست و گفت: برای ۲۴ طرح این حوزه، ۴۷۹ میلیارد ریال هزینه شده که جزو طرح‌های قابل افتتاح در طول ایام الله دهه فجر است.

وی با بیان اینکه افزایش رفاه رانندگان و مسافرانی که در جاده‌های آذربایجان‌شرقی تردد می‌کنند اولویت این‌ اداره کل است، متذکر شد: سه باب مجتمع خدماتی و رفاهی با اعتبار یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در محورهای مواصلاتی استان ساخته شده و در روزهای دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای کل طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال، ۲۲ هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال است.

منبع: فارس