به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مالک رحمتی روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی اظهار کرد: ما نمایندگان دولتی مردمی هستیم که رئیس‌جمهورش دغدغه معیشت مردم را دارد.

وی با اشاره به اینکه باید عرضه و تقاضا در بازار به‌ گونه‌ای درست تنظیم شود که هیچ التهابی در بازار نباشد؛ افزود: اخلال در معیشت و بازی با روح و روان و اعصاب مردم از رویکردهای اصلی دشمن در روزهای حساس پیشرو است.

وی تأکید کرد: البته در کنار تنظیم بازار باید تأمین به‌موقع مواد اولیه صنایع و واحدهای تولیدی نیز مدنظر باشد.

وی گفت: اگر تأمین کالاهای اساسی به‌موقع انجام نشود، در مراحل بعدی از جمله توزیع و مصرف نیز دچار مشکل می‌شویم.

رحمتی اظهار کرد: منسجم کردن شبکه ارتباطی برای تأمین، توزیع و نظارت درست بازار به‌عنوان اصل و اساس تهیه نیاز مردم باید در اولویت نهادهای مسئول باشد.

وی با بیان اینکه مشکل مردم را نمی‌توان بدون استفاده از خود مردم رفع کرد، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی از قبیل اتحادیه صنفی و کاسبان امین در نظام توزیع، کارایی بالایی دارد.

وی افزود: در حوزه نظارت بر عرصه کالاهای اساسی و مصرفی عید نیز هم‌افزایی بین اداره‌های کل تعزیرات، صمت، اتاق اصناف و بسیج ضروری است.

وی اضافه کرد: استانداردهای اعلامی تأمین ذخایر کالاهای اساسی نیز کف موضوع بوده و باید برای رقمی بالاتر از آن در سطح استان تدبیر اتخاذ کرد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نمایشگاه‌های عمومی با محوریت اصناف درون استان برای تسهیل دسترسی مردم به کالاهای اساسی و پرمصرف نیز در آستانه عید باید گسترش یابند.

منبع: ایرنا