به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به مناسبت دهه مبارک فجر و با هدف تکریم مؤدیان مالیاتی، در بخشنامه‌ای شرایط و میزان بخشودگی جرایم مالیاتی و عوارض و جرائم  انجام ندادن تکالیف را به مدیران کل امور مالیاتی تفویض کرد.

بر این اساس ، آقای سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، شرایط و میزان اختیار بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی و عوارض و جرائم انجام ندادن تکالیف اشخاص حقیقی و حقوقی را به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض کرد.

در بخشنامه ابلاغی رئیس کل سازمان امور مالیاتی آمده است: به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر و تکریم مؤدیان محترم مالیاتی، بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیات و عوارض و جرائم  انجام ندادن تکالیف حسب مورد با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات‏های مستقیم در موارد زیر به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.

۱. اختیار بخشودگی جرایم مالیات و عوارض قابل بخشش هر سال/ دوره برای مؤدیانی که  به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا آخر بهمن ماه سال‏ جاری اقدام نمایند، در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بخشودگی جرایم موضوع این بند فارغ از زمان پرداخت بدهی مالیات و عوارض هر سال دوره می‌باشد و پرداخت بدهی قبل از ابلاغ این تفویض اختیار، مانع اعمال بخشودگی جرایم قابل بخشش نخواهد بود.

۲. بخشودگی جرائم مالیات و عوارض ارزش افزوده قطعی شده در اجرای جزء (۱) بند (ب) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در صورت عدم اعتراض مودی برای طرح پرونده در هیات حل اختلاف مالیاتی و یا انصراف از اعتراض طرح شده در هیئت‏های حل اختلاف مالیاتی پرونده‌های مذکور و در صورت پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات و عوارض قطعی شده حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ این نامه تا میزان صد (۱۰۰) درصد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما