به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، موسی خلیل الهی امروز در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان آذربایجان‌ شرقی با اشاره به لزوم پیشگیری از ساخت و ساز‌های ویلایی غیرمجاز اشخاص حقیقی با اجرای طرح احداث شهرک‌های گردشگری توسط اداره کل راه و شهرسازی استان، اظهار کرد: چنین ساخت و ساز‌هایی ناشی از نیاز شهرنشینان به فضای گردشگری است. باید نیاز شهروندان مورد توجه قرار بگیرد و برای ایجاد شهرک‌های گردشگری تلاش شود.

وی تثبیت و صدور سند مالکیت ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان را ناکافی دانست و با اشاره به این که قانون جامع حدنگار (کاداستر) قانونی است که به دنبال تأمین حقوق مردم و دولت باهم است، افزود: با اجرای کامل قانون جامع حدنگار در حوزه‌های حفظ اراضی ملی و دولتی و حفظ حقوق دولت و بیت المال، حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری و خرد شدن، یقیناً موفق خواهیم بود و لازمه این امر تشویق روستاییان به اخذ سند برای اراضی کشاورزی است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌ شرقی همچنین بر لزوم تکمیل قطعه ۶ آزاد راه تبریز – ارومیه که از آن به عنوان رینک دوم تبریز نام برده می‌شود و به صورت مشارکتی بخش خصوصی و دولت در حال اجراست، قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در مسیر اجرای این آزادراه و پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز از طریق گشت‌های مشترک با اداره منابع طبیعی و اجرای احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تأکید کرد.

در ابتدای این جلسه بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌ شرقی گزارشی از عملکرد شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان ارائه داد.

منبع: فارس