به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد موقری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ستاد مرکزی مبارزه با جرایم انتخاباتی این استان با دقت و حساسیت خاص، هرگونه تخلفات احتمالی نامزد‌ها و هواداران آنها را رصد می‌کند.

موقری از تشکیل ستاد‌های فرعی مبارزه با جرایم انتخاباتی در تمام شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: ستاد مرکزی تاکنون تعداد چهار جلسه برگزار کرده است که ماحصل آن ۳۸ مصوبه است که در کنار آن ستاد‌های شهرستانی نیز تاکنون ۵۶ جلسه با تعداد ۲۹۴ مصوبه را برگزار کرده اند.

وی تذکر به مدیران دولتی در خصوص عدم ورود به صحنه انتخابات و فعالیت علیه یا له نامزدی خاص و تبلیغات زودهنگام تعدادی از نامزد‌ها را از جمله مهمترین رئوس فعالیت ستاد مبارزه با جرایم انتخاباتی در زمان حاضر عنوان کرد.

موقری با تاکید بر اینکه تخلفات احتمالی نامزد‌های مجلس شورای اسلامی توسط ستاد مرکزی و فرعی مبارزه با جرایم انتخاباتی آذربایجان شرقی رصد و کنترل می‌شود، یادآور شد: باید توجه داشت که خروجی مصوبات آینده این ستاد‌ها در تایید صلاحیت نامزد‌ها نقش آفرین و تعیین کننده خواهد بود.

وی تبلیغات زودهنگام، توهین و تهمت به رقبا و پرداختن به مسایل تفرقه انگیز را از جمله مصادیق مهم تخلفات انتخاباتی بیان و اظهار کرد: ستاد مرکزی مبارزه با جرایم انتخاباتی مستقر در دادگستری آذربایجان شرقی با هرگونه مظاهر تخلفاتی به شدت برخورد می‌کند.

موقری از رسانه‌های گروهی و جامعه خبری درخواست کرد دقت کافی و لازم را داشته باشند و در انتشار اخبار انتخاباتی فقط به مسایل حرفه‌ای با محوریت ترغیب و تشویق آحاد مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای پرداخت کنند.

وی تلاش برای بسترسازی حضور آحاد مردم در انتخابات را وظیفه اصلی دستگاه‌ها و رسانه دانست و ادامه داد: ما در این رابطه وظیفه داریم تا برای هر چه پرشورتر و سالم‌تر برگزار شدن انتخابات تلاش کنیم، چون این انتخابات سرنوشت چهار سال آینده کشور را تعیین خواهد کرد.

موقری افزود: ستاد مرکزی مبارزه با جرایم انتخاباتی در دادگستری کل آذربایجان شرقی با هدف برگزاری انتخابات توأم با آرامش، سلامت، امنیت و حضور حداکثری مردم تشکیل شده تا از تخلفات و جرایم انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آن‌ها پیشگیری کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما