به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مالک رحمتی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با تاکید بر بازرسی و نظارت جدی و اثرگذار بر بازار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز، اعلام کرد: هرگونه افزایش قیمت در بازار استان بدون اطلاع و هماهنگی ستاد تنظیم بازار ممنوع است.

وی اظهار کرد: اقدامات یک ماه گذشته در زمینه نظارت بر بازار استان، حاکی از روند رو به بهبود است اما این اقدامات باید برای مردم ملموس و محسوس باشد که در حال حاضر این احساس در بین مردم وجود ندارد.

وی از دستگاه‌های متولی تنظیم بازار خواست تا متناظر با افزایش قیمت‌های بدون ضابطه، اقدام عملی انجام دهند و افزود: نباید به جداول و آمار و ارقام تورم دل خوش کنیم بلکه مهم، اثرگذاری اقدامات در معیشت مردم است.

وی همچنین برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالاهای اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز را ضروری دانست و گفت: این نمایشگاه‌ها باید با محوریت اتحادیه‌ها و اصناف برپا شوند و ضمناً از نظر ظاهری، در شأن مردم و با حفظ عزت و کرامت آن‌ها باشند تا مردم با رغبت و لذت بیشتری خرید کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه جلوی هر حرکتی برای افزایش قیمت اقلام پرمصرف در بازار شب عید باید گرفته شود، اضافه کرد: اقدامات نظارتی و بازرسی در این زمینه باید اثر بازدارندگی داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم عرضه مناسب کالاهای مورد نیاز مردم در شب عید بیان کرد: به هیچ عنوان نباید کالای مورد نیاز مردم انبار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش شاخص‌های تورمی استان که بالاتر از میانگین کشوری است، مطرح کرد: این شاخص‌ها نشان می‌دهد که برخی از مسائل در استان ما ریشه تاریخی دارد که باید این ریشه‌ها را شناسایی کنیم.

رحمتی عنوان کرد: متاسفانه در کالاهایی مانند خوراکی‌ها، پوشاک و کفش، مبل و لوازم خانگی که از مزیت‌های ما هستند نیز تورم در استان بالاتر از میانگین کشوری است که نشان می‌دهد نظارت کافی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مردم ما از عدم اثرگذاری اقدامات در حوزه تنظیم بازار گله‌مند هستند، افزود: گزارش‌های کلی دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید نقشه‌های عملیاتی و اجرایی داشته باشیم.

در این جلسه گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص شاخص‌های تورمی، گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان درخصوص تنظیم بازار محصولات کشاورزی و گزارش اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان درخصوص تمهیدات بازار شب عید و برپایی مراکز فروش و عرضه مستقیم کالا ارائه شد.

منبع: ایسنا