به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، موسی خلیل اللهی روز دوشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، اظهار کرد: باید توجه داشت چنین جرائمی زمینه ساز جرم های متعدد دیگر مثل سرقت، قاچاق و حتی قتل می‌شوند که شاید کشف آن جرائم برای مراجع قضائی و انتظامی آسان نباشد.

وی بر لزوم پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال از طریق هشدار و انظار عمومی در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و رسانه های گروهی تاکید و اضافه کرد: در این راستا نیازمند همکاری و تعامل سازنده نهادهای متولی با رسانه های عمومی هستیم.

وی با بیان اینکه حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال با فرهنگ سازی و تلاش های رسانه ای کاهش می یابد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و اطلاع رسانی به دانش آموزان و خانواده‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد کاهش تلفات جانی و مالی در روزهای پایانی سال و آیین های چهارشنبه آخر سال باشیم.

خلیل اللهی همچنین از مدیران دستگاه‌ها و ادارات دولتی خواست تا ضرورت انجام اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه برای مقابله با سرقت از اماکن دولتی در تعطیلات نوروزی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای پیشگیری از سرقت به ویژه سرقت‌های خُرد، جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهرهاست، یادآور شد: افزایش و استفاده از ظرفیت مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب موضوع ماده ۱۶ در این زمینه ضروری است.

خلیل اللهی تجربه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در تعطیلات نوروزی با اجرای گشت‌های تلفیقی در سال‌های گذشته را موفق ارزیابی کرد و از مدیران تعزیرات حکومتی و سازمان صمت و سازمان بازرسی استان خواست بر قیمت اجناس و کالاها در آستانه سال جدید نظارت جدی داشته باشند.

وی گفت: در این راستا مدیران بانک‌های استان نیز در خصوص تأمین وجه نقد خودپردازها در تعطیلات نوروزی اقدامات لازم را از هم اکنون تدارک دیده و انجام دهند.

منبع: ایرنا