به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تراب محمدی گفت: از مجموع یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۶۱۷ رای ماخوذه از حوزه‌های انتخابیه ۱۳‌ گانه استان یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۲۸۵ رای صحیح مورد شمارش قرار گرفت و در مجموع مشارکت ۴۱ درصدی مردم آذربایجان شرقی در انتخابات را رقم زد.

وی با بیان اینکه نزدیک ۵۹ درصد شرکت‌کنندگان در این انتخابات مرد و بقیه زن بودند افزود: شهرستان ورزقان با ۱۱۹ درصد بیشترین مشارکت را در انتخابات در بین شهرستان‌های استان ثبت کرد که علت آن هم حضور ساکنان دیگر مناطق در این شهرستان برای شرکت در انتخابات بود.

وی همچنین گفت: بیشترین افراد شرکت‌کننده در این انتخابات در استان مربوط به گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال با بیش از ۳۲۴ هزار رای دهنده بود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد: از دیگر آمار جالب از رای‌دهندگان استان شرکت ۳۲۴ نفر از افراد ۹۵ سال به بالا و هشت هزار و ۵۰۱ نفر از گروه سنی ۸۵ تا ۹۵ سال بود که نشانگر افزایش‌امید به زندگی در استان است.

وی افزود: نامزد‌های انتخابات که به آرای خود اعتراض دارند تا ۱۷ اسفند می‌توانند شکایت خود را به هیأت‌های نظارت در سراسر استان ارائه کنند.

محمدی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود شایعات، تخلفات انتخاباتی در استان نسبت به دوره قبل بسیار کمتر بود و انتخابات در کمال امنیت و سلامت برگزار شد.

رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند، در سه هزار و ۲۳۲ شعبه اخذا رای آذربایجان شرقی انجام شد و ۵۱۲ داوطلب مجلس شورای اسلامی و ۶ داوطلب خبرگان رهبری برای نشستن بر کرسی این مجالس با هم رقابت کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما