به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حبیب‌الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: جشن نیکوکاری هر ساله در اسفندماه مصادف با تاسیس کمیته امداد توسط این نهاد در سراسر کشور با هدف ترویج خیر و احسان و جذب کمک‌های مردمی برای محرومان و نیازمندان در آستانه سال جدید برگزار می‌شود.

وی افزود:کمیته امداد در آستانه سال جدید برای تامین بسته‌های معیشتی و پوشاک و لوازم ضروری خانواده‌های نیازمند و همچنین جذب کمک‌های خیران، در سراسر کشور پایگاه‌هایی را در مدارس و میعادگاه نماز جمعه در شهرستان‌ها و استان‌هایی برپا می‌کند و در همین راستا این مراکز نیکوکاری آماده جذب کمک‌های مردمی هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد درخصوص روش‌های مشارکت مردم در این پویش بیان کرد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۹۱۹ برای جذب کمک‌های مردمی و کد دستوری #۱۲* برای سهولت بیشتر در ارائه کمک‌ها از طریق تلفن همراه در جشن نیکوکاری در نظر گرفته شده است. همچنین خیران می‌توانند از طریق سایت کمیته امداد به آدرس Emdad.ir کمک‌های خود را پرداخت کنند.

آسوده اعلام کرد که باتوجه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان و جشن نوروزی، جشن نیکوکاری از ۱۴ اسفند تا ۲۲ اسفند برگزار می‌شود و جشن رمضان نیز از اول ماه رمضان تا پایان ماه رمضان در قالب پویش «اطعام مهدوی» برگزار خواهد شد.

وی از پیش‌بینی توزیع ۳۰ میلیون پرس غذای گرم و فعالیت ۸۰۰۰ آشپزخانه با محوریت مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های بسیج و مساجد و هیات مذهبی در برنامه اطهام مهدوی خبر داد و گفت: کمیته امداد وظیفه پشتیبانی از این برنامه را دارد و کلیه کمک‌هایی که در اطعام مهدوی جمع‌آوری می‌شوند از سوی کمک‌های مردمی است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در ادامه از نیکوکاران خواست تا در برگزاری جشن نیکوکاری، کمک‌های غیرنقدی خود را که پوشاک و کفش هستند با رعایت کرامت و موضوعات بهداشتی ارائه کنند و تا جای ممکن کمک‌ها به صورت نقدی پرداخت شود.

منبع: ایسنا