به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، نادر کمالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی استان مصرف شد که ۲۰ میلیون متر مکعب نسبت به سال قبل آن کاهش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: موضوع مصرف بهینه گاز طبیعی که جزء منابع تجدیدناپذیر است، از اولویت‌های شرکت در بحث فرهنگ‌سازی و مسئولیت‌های اجتماعی است و ضرورت دارد در تمامی حوزه‌های انرژی آب و برق و گاز اصل صرفه‌جویی رعایت شود.

کمالی گفت: به رغم افزایش تعداد مشترکین در بخش های خانگی، صرفه جویی اتفاق افتاده در سایه همراهی و همیاری همگانی است.

وی افزود: هم اکنون یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۹۸۲ مشترک گاز طبیعی در استان وجود دارد و پایداری گاز مصرفی این تعداد مشترک، در نتیجه تلاش شبانه روزی همکاران این شرکت محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: زمان بهره مندی مشترکین از آسایش و گرمای گاز در شب های زمستان، همکاران عملیاتی این شرکت در سردترین ساعت های شب با حضور در ایستگاه های گازرسانی بحران ها را مدیریت و پایداری گاز را حفظ کرده اند.

کمالی ادامه داد: تجهیزات به روز و مانتیورینگ و رصد مداوم ایستگاه های گازرسانی از طریق سامانه های نرم افزاری و استقرار اطلاعات مکانی مشترکین از طریق سامانه GIS از دیگر مزیت های شرکت در حفظ پایداری گاز طبیعی است.

منبع: ایرنا