به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین فتحی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک اول تا هفتم درآمدی از سال گذشته و همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی شروع شده و در تمامی شهرها و روستاهای استان هشت هزار فروشگاه خرد و زنجیره ای مجهز به ارائه خدمات کالا برگ الکترونیکی شده اند.

وی ادامه داد: طرح فجرانه نیز از ۱۷ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی متفاوت تر از طرح های قبلی آغاز شده است و در این طرح اعتبار کالا برگ به هیچ عنوان از یارانه خانوار کسر نشده حساب سرپرست خانوار برای هر نفر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال شارژ می شود که در طول یک ماه قابل استفاده خواهد بود و نیازی به خرید یکجا وجود ندارد.

فتحی گفت: مرحله جدید طرح کالا برگ (فجرانه) جدا از یارانه معیشتی بوده و ۱۱ قلم کالای اساسی که برای سلامت خانواده ها نیاز هست در سقف وزنی و کالایی تعریف شده و این اعتبار قابل انتقال به ماه بعد و همچنین قابل نقد کردن نیست و تنها در همان ماه قابل استفاده است.

وی ادامه داد: در این طرح قیمت مبنای اقلام سال ۱۴۰۱ و قیمت سال ۱۴۰۲ محاسبه شده و مابه التفاوت قیمت و افزایش تورم در سال ۱۴۰۲ از طرف دولت با عنوان کالا برگ الکترونیکی قابل پرداخت است و خانوارهای شامل طرح اقلام مذکور را به قیمت سال۱۴۰۱ خریداری کرده و مابقی از کالابرگ کسر می شود.

فتحی افزود: در طول اجرای طرح در آذربایجان شرقی سه میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۸۵ تراکنش مالی از بابت کالا برگ الکترونیکی انجام شده و نظارت مستمر و ممیزی این طرح توسط دستگاه های اجرایی شامل سازمان تعزیزات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در شهرستانها انجام می شود.

وی گفت: آذربایجان شرقی جزو پنج استان برتر در تجهیز فروشگاه های ارائه خدمات کالا برگی است و مردم به راحتی می توانند با مراجعه به فروشگاه های طرف قرارداد، اقلام مورد نیاز خود را با کالابرگ الکترونیکی خریداری کنند.

منبع: ایرنا