به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد امیدفر در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: با توجه به تشدید بارش‌ها به ویژه عصر امروز و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه این هفته، سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر درون شهری، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: بر این اساس مسافران و علاقه‌مندان به طبیعت، از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها، رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی، انجام فعالیت‌های کوهنوردی و پناه گرفتن در زیر درختان در زمان غرش آذرخش به ویژه در فضای باز پرهیز کنند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه روز سه شنبه از شدت ناپایداری و بارش‌ها در استان کاسته می‌شود، گفت: به دنبال ورود این سامانه به جو استان، دمای هوا به صورت محسوس تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته میانه و هریس به ترتیب با ۲۵ و ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین و خنک‌ترین شهر‌های استان بودند و در این بازه زمانی دمای تبریز در گرمترین زمان به ۲۲ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۹ درجه سانتی گراد رسید.

وی یادآور شد: دمای فعلی تبریز (۱۲ ظهر) حدود هشت درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۹ درجه کاهش یافته است.

امیدفر، با بیان اینکه بارش‌های رگباری هم اکنون در سطح استان در جریان است، افزود: از شب گذشته تاکنون بیشترین بارش از هریس به میزان بیش از ۲۰ میلی متر گزارش شده و میزان بارش در تبریز نیز به بیش از ۱۵ میلی متر رسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما