به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در نخستین جلسه شورای سیاست گذاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (اهر) با ااره به اینکه این جشنواره به شناسنامه فرهنگ و هنر استان آذربایجان شرقی و شهرستان اهر تبدیل شده است، گفت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (اهر) آبروی استان آذربایجان شرقی بوده ولی با توجه به اینکه محل برگزاری آن در اهر است، نشان دهنده هویت فرهنگی و هنری این شهرستان بوده که بایستی به این رویداد مهم ارج نهیم.

وی، هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر را سرمایه های اجتماعی منطقه و شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: هنرمندان واقعیت های جامعه را آن طور که می بینیم و قابل لمس است با زبان هنر و قلم برای مردم تبیین می کنند که این وظیفه مسئولان است تا زمینه فعالیت و شکوفایی هنرمندان و برگزاری بهتر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را فراهم نمایند.

فرماندار اهر اضافه کرد: هنرمندان عرصه فرهنگی و هنری شهرستان اهر را می بایست تحسین کنیم چراکه این هنرمندان برای حفظ هویت شهرستان در برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه بدون هیچ چشم داشتی، با کمترین هزینه و با مشکلات روزافزون و برای تداوم آن مجدانه تلاش کرده اند.

محمودی تأکید کرد: سال گذشته که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان اهر سفر کرده بودند، درخواست کردیم تا با حمایت های دولت، جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (اهر) از سطح ملی به رویداد بین المللی ارتقاء یابد.

وی یادآور شد: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران می‌تواند هم زمان با رویداد جهانی تبریز ۲۰۱۸ و ارتقاء آن به رویدادی بین المللی، برای آذربایجان شرقی برکات فراوانی داشته باشد.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه نماینده مردم اهر و هریس در مجلس به صورت جدی پیگیر تخصیص بودجه برای جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران می باشد، یادآور شد: اعتبارات و منابع مالی دولت محدود است و یا اگر به رویداد و برنامه ای هم اعتبار در نظر گرفته می شود، گاهاً تحقق نمی یابد که نباید دلسرد شد و با جدیت ادامه داد.

زاهد محمودی همچنین در ادامه بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های شهرستان در برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تأکید کرد و ابراز داشت: هر چند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به شهرستان اهر قول هایی داده بود ولی تأکید داریم ابتدا باید از تمامی ظرفیت های خود شهرستان برای جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به کارگیری شود.

وی در پایان گفت: فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر می بایست بر اساس موضوعات تعیین شده منتشر شود لذا اگر موضوعات جدیدی به محورهای این جشنواره اضافه شود بیشتر آن را به سمت جشنواره آزاد سوق می دهد.