به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرماندار اهر با تشربح محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان، گفت: ورود خودروها با پلاک غیر بومی از روز شنبه به این شهرستان ممنوع بوده و در صورت مشاهده خاطیان با جریمه یک میلیونی مواجه خواهند شد.

رسول خدابخش با تاکید بر اعمال محدودیت‌های ویژه و وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان اهر، افزود: تنها راه مقابله و قطع زنجیره شیوع کرونا، همکاری و همراهی مردم با دستور العمل‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا است.

وی افزود: با استقرار اکیپ‌های ستاد مقابله با کرونا در ورودی‌های چهارگانه شهرستان اهر، به صورت شبانه روزی بر ورود خودروها به داخل شهر نظارت شده و از ورود خودروها با پلاک‌های غیربومی جلوگیری می‌شود.

فرماندار اهر از ممنوعیت تردد خودروها در داخل شهر از ساعت ۹شب تا ۴ صبح نیز خبر داد و گفت: از ابتدای آذرماه به مدت ۱۵ روز، تمام گروه‌های شغلی دو، سه و چهار تعطیل بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی پلمب خواهد شد.

خدابخش با اشاره به نظارت های مستمر و روزانه بازرسان بهداشت در خصوص فعالیت گروه‌های شغلی یک، گفت: باید تمام مراکز درمانی، داروخانه‌ها، مطب پزشکان، واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی و همچنین اصناف مجاز با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند، در غیر این صورت با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

فرماندار اهر از متولیان آرامستان‌ها خواستار شد تا کنترل و نظارت بر مراسم تشییع و تدفین را تشدید کرده و تنها بستگان درجه یک اجازه حضور در کفن و دفن، متوفیان را داشته باشند.