به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یوسف پایدار با بیان اینکه در راستای تشدید اقدامات نظارتی، بازرسی هوشمند با استفاده از ظرفیت سامانه‌های جامع تجارت و جامع انبار با جدیت دنبال می‌شود، اظهار داشت: تخلف واحد یاد شده با توجه به عرضه و توزیع خارج از شبکه ۱۵۰ تن گوشت مرغ بدون ثبت در سامانه محرز و پس از تشکیل پرونده رأی قطعی و جریمه ۳.۸ میلیارد ریالی صادر شده است.

وی با تأکید بر برخورد با متخلفان براساس قوانین و مقررات افزود: اقدامات نظارتی در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان با استفاده از سامانه‌های جامع انبار و جامع تجارت در دستور کار سازمان بوده و با استفاده از توان و ظرفیت و با همکاری همه دستگاه‌های نظارتی استانی در حال پیگیری است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان، گفت: تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان کالاهای مشمول ثبت در سامانه می‌توانند با مراجعه به اتحادیه‌های صنفی، اتاق اصناف و خانه صنعت، نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه‌های مذکور اقدام کرده و حتما تائیدیه لازم از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یا ادارات تابعه در شهرستان‌ها را دریافت کنند، تا مشمول اقدام تعزیری نشوند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، گزارش‌های خود را از طریق سامانه‌های این سازمان و تلفن گویای ۱۲۴ ستاد خبری اعلام کنند.

منبع: فارس