به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد وحیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که قرار است با شکل گیری مجلس جدید ریل‌گذاری جدیدی در کشور صورت گیرد و برنامه حرکت کشور برای چهار سال پیش رو مشخص شود.

وی از آماده سازی کامل بستر اجرایی انتخابات در کشور خبر داد و افزود: همه شرایط برای برگزاری یک انتخابات باشکوه مهیا و تعیین شعب و آموزش نیرو‌ها و عوامل اجرایی انجام شده است.

وزیر کشور افزود: در این دوره ۹۰ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور خواهیم داشت که از این تعداد بیش از ۴۰ هزار شعبه ثابت و مابقی سیار است.

وحیدی گفت: خوشبختانه با تلاش استانداران و سایر دست اندرکاران، همه چیز برای برگزاری یک انتخابات پرشور در کشور مهیا است.

وزیر کشور تصریح کرد: شورای محترم نگهبان بیش از ۱۴ هزار داوطلب را برای شرکت در این دوره انتخابات تایید کرده که نویدبخش یک انتخابات رقابتی و پرشور در یازدهم اسفند ماه است و زمینه یک رقابت خوب شکل گرفته است.

وزیر کشور درباره برآورد‌های صورت گرفته از میزان مشارکت در این دوره انتخابات گفت: برای صحبت در خصوص میزان مشارکت زود است، چرا که هنوز کاملا وارد فضای انتخاباتی نشده‌ایم، اما نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان از روند صعودی مشارکت می‌دهد و امیدواریم همین روند تا روز انتخابات ادامه پیدا کند.

وزیر کشور با بیان اینکه نامزد‌ها تنها باید برنامه‌هایشان را تبلیغ کنند، گفت: هیچ نامزدی مجاز به تخریب نامزد دیگر نیست و با این موارد برخورد می‌شود.

وحیدی گفت: در این دوره با ابتکار صدا و سیما ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای تبلیغ نامزدها ایجاد و بستر خوبی برای معرفی آنها فراهم شده است.

وزیر کشور درباره جانبداری و دخالت مدیران دستگاه‌های اجرایی در انتخابات هم هشدار داد و افزود: هیچ مدیری مجاز به جانبداری در انتخابات نیست و هر موردی گزارش شود، برخورد خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما