به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمودی کرمجوان رییس دانشگاه آزاد هریس گفت: هدف از تاسیس مدرسه عالی مهارتی فرش، احیای ارزش های تاریخی، فرهنگی و اقتصادی فرش دستباف هریس در ایران و جهان است.

کرمجوان افزود: ایجاد اشتغال همراه با آموزش فنی وآموزش به صورت تخصصی درزمینه کسب مهارت، توانمندسازی وارتقاء جایگاه صنعت فرش دستباف منطقه، برندسازی وبازگرداندن اعتبار فرش هریس وحرکت به سوی تولید با به روزرسانی وارتقاء علمی و فنی صنعت فرش درجهت بالا بردن کیفیت و اعتمادسازی جامعه مصرف کننده از دیگر اهداف ایجاد مدرسه عالی مهارتی صنعت فرش دراین مجتمع آموزشی است.

وی درباره مدرسه عالی مهارتی پوشاک هم گفت: در این راستا، یک باب کارگاه تولیدی پوشاک صنعتی در دانشگاه آزاد هریس با بهره گیری از مواد اولیه مرغوب، کنترل کیفیت طبق استانداردهای جهانی با سرویس دهی مناسب به مشتریان ایجاد شده است و در آن علاقه مندان از آموزشهای لازم مهارتی در زمینه تولید پوشاک برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: مهارت آموزان پس از طی دوره های کوتاه مدت و میان مدت در این مجتمع موفق به دریافت گواهینامه معتبر از این دانشگاه شده و می توانند وارد بازار کار و اشتغال شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما