به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری ظهر امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر اظهار کرد: قرار بود برای تامین آبیاری تحت فشار باغات میوه اهالی منطقه که به شغل کشاورزی و باغداری اشتغال دارند، مورد استفاده قرار گیرد که متاسفانه این طرح از اهداف خود منحرف شده است.

وی گفت: هم‌اکنون خرید و فروش باغات توسط دلالان رونق گرفته و این باغات با نازل‌ترین قیمت از روستائیان و باغداران از دست شان خارج شده و توسط افراد فرصت‌طلب و دلال با تفکیک و قطعه‌بندی میلیاردها تومان پول بادآورده نصیبشان شده است.

این مسؤول قضایی افزود: توسعه باغات با کاربری تفریحی هیچ نفعی برای شهرستان ندارد و باید سهمیه آب کشاورزی از سد ستارخان در حوزه کشاورزی و باغی با محوریت اشتغال روستایی مورد توجه قرار گیرد.

نظری بر ضرورت برنامه‌ریزی مسؤولان در خرید تضمینی محصولات باغی به‌خصوص سیب تولیدی باغداران تاکید کرد و افزود: نبود بازار مناسب باعث شده نتیجه و دسترنج چندین ماهه باغداران در کنار جاده‌ها و باغات  تل‌انبار شده و به علت نبود مشتری با نازل‌ترین قیمت به صورت بادریز به فروش برسد.

وی خاطرنشان کرد: امنیت سرمایه‌گذاری در شهرستان اهر فراهم شده و در این زمینه آماده هرگونه همکاری و حمایت از کارآفرینان و کسانی که طرح‌های ایجادی در شهرستان با محوریت اشتغال و کارآفرینی دارند، هستیم.

نظری، یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم و مسؤولان  شهرستان اهر را بیکاری و نبود فرصت اشتغال برشمرد و یادآور شد: دستگاه قضایی آماده هرگونه کمک به سرمایه‌گذاران بوده و تاکنون در اکثر طرح‌های اشتغال‌زا که مشکلاتی داشته‌اند با ورود دستگاه قضا از جمله در حل مسائل و مشکلات چند طرح بزرگ تولیدی شهرستان نقش اساسی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در کنار دستگاه‌های اجرایی در حمایت از اجرای پروژه‌های عمرانی در کنار مسؤولان اجرایی بوده و در اکثر پروژه‌های عمرانی مشکل‌دار با حضور میدانی و دستورات قضایی  به صورت  ویژه و خارج از نوبت  ورود کرده  و در اجرای این پروژه‌ها تسریع کرده است.

این مقام قضایی متذکر شد: مبارزه با فساد اداری و اقتصادی و تعدی‌کنندگان به بیت‌المال در اولویت این دستگاه در راستای سیاست‌های قوه قضائیه قرار دارد و در این زمینه با هیچ مقام مسؤول و مدیری که دست درازی به بیت‌المال کرده باشد و یا استفاده غیرقانونی از امکانات و موقعیت خود کند، برخورد جدی خواهد شد.

 وی با اشاره به برخی مشکلات شهرستان در حوزه‌های عمرانی اقتصادی فرهنگی اجتماعی بر ضرورت تلاش مضاعف مدیران و دست‌اندرکاران در این زمینه  تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی در این زمینه کمک حال مدیران پاک دست، تلاش جهادی و تلاشگر است.