به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در شانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، هنرمندان شهر‌های مختلف کشور با اجرای ۱۰ اثر صحنه‌ای و چهارده اثر خیابانی به رقابت پرداختند.

علیرضا اوسیوند، فریبا متخصص، مهدی لزیری، سمیه رضایی، آزاده انصاری و بابک نهرین داوران این دوره از رویداد بودند که از ۲۷ شهریور با دبیری احمد رجب‌پور برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این مراسم منطقه ارسباران را با تاریخ کهن سرآمد و مهد هنر، شعر، موسیقی، فرهنگ و ادب عنوان کرد و افزود: منطقه ارسباران دارای مفاخر تاثیرگذار در بخش فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایران است.

 بلاغی گفت: از مجموع ۲۵۵ اثر از ۲۸ استان کشور که به دبیرخانه ارسال شده بود با داوری استادان مجرب تئاتر و سینما ۲۰ اثر از ۱۸ استان به بخش نهایی راه یافت که شاهد اختتامیه و اهدای جوایز برای برگزیدگان شانزدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر ارسباران (قره داغ) در شهرستان اهر هستیم.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن هفته وحدت با اشاره به برگزاری پرشور و موفق جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران تا ایستگاه شانزدهم افزود: امیدواریم با حمایت مسئولان و بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب شاهد برگزاری این رویداد هنری به صورت بین المللی در سال آینده باشیم.

غنی زاده فرماندار اهر هم از برگزاری جشنواره های چهارگانه با عنوان(آخرین نفس های پاییز) در این شهرستان اهر داد و گفت: در مهرماه امسال جشنواره های شو سواره (اسب اصیل) با شرکت ۲۰۰ باشگاه به صورت کشوری با حضور بیش از ۲۰ هزار گردشگر و میهمان، جشنواره ورنی در چهار روز، جشنواره غذاهای محلی و سنتی و تجلیل از سران عشایر برگزار خواهند شد و تلاش خواهیم کرد در هر فصل سال حدود چهار جشنواره را برای معرفی بیشتر ظرفیت ها و توانمندی گردشگری، فرهنگی و اقتصادی کهن شهر اهر برگزار کنیم.