به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدمحمدحسین بلاغی در نشستی با حضور رئیس اداره اماکن و مدیران موسسات موسیقی استان اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۳۰ نوبت اجرای صحنه‌ای در استان داشته‌ایم که این رقم تا پایان سال از مرز ۳۰۰ اجرا فراتر خواهد رفت.

وی اظهار کرد: برای ارتقای سلیقه مخاطبین در شنیدن موسیقی و ترویج مضامین فاخر، انجمن موسیقی، ‌موسسات و همچنین فعالان عرصه موسیقی باید تمهیدی بیاندیشند تا ذائقه نسل جوان با موسیقی فاخر و اصیل قرابت پیدا کند.

وی با بیان اینکه در کنار رونق اقتصاد هنر باید به اصل و اساس هنر موسیقی نیز توجه ویژه‌ای شود، گفت: با گسترش فضای مجازی، ذائقه‌ها متناسب با اقتضائات زمان پیش می‌رود و برای ایجاد ذائقه‌ِ خوب برای نسل جدید باید برنامه‌ریزی متفاوت‌تری انجام گیرد.

بلاغی تاکید کرد: اهالی فرهنگ و هنر در طول تاریخ در شکل‌گیری، ‌تقویت و تعالی جریان هنر موثر بوده‌اند و از این رو هر هنرمند در جایگاه خود برای تداوم هنر متعالی تاثیرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اعضای انجمن موسیقی و فعالان این عرصه خواست تا با ترویج و گسترش موسیقی اصیل و فاخر، برای نسل جوان ذائقه سازی کنند.

وی همچنین با اشاره به جایگاه و پیشینه غنی و قوی تبریز در تمام عرصه‌ها گفت: اهالی هنر موسیقی باید بر لزوم حفظ شان تبریز در این عرصه اهتمام داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: در حال حاضر مدیریت اماکن استان و اداره کل با همکاری و تعامل مناسب سعی بر تسهیل زمینه برای اجراهای موسیقی دارند و امیدواریم این رویه ماندگار باشد.

در این نشست سرهنگ آقازاده رئیس اداره اماکن استان آذربایجان شرقی بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها و فضاهای فیزیکی برای تسهیل فعالیتهای فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: گروه های هنری در تقویت نشاط اجتماعی نقش بسزایی دارند اما باید در عین ارائه برنامه، به اجرای قوانین و آئین‌نامه ها پایبند باشند.