به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مسعود سعادتی در اولین گردهمایی بزرگ کتابیاران دهه نودی‌ها که در محل سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه یکی از راه‌های ترویج کتابخوانی در دسترس بودن کتاب برای دانش آموزان است، اظهار کرد: مرور آمار در حوزه کتاب و کتابخوانی در آموزش و پرورش در بخشی عمده‌ای خوشایند و در بخشی دیگر نیز هشدار دهنده است.

وی از وجود ۱۱ هزار ۷۶۰ کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدائی و دو هزار و ۷۱۵ کتابخانه مستقل و غیر مستقل کتابخانه در دور اول و دوم متوسطه، خبر داد و افزود: تعداد کتابخانه‌های کلاسی باید ۱۶ هزار و ۱۹۳  باشد که در مقطع ابتدایی ۷۰ درصد تکمیل شده و در دوره متوسطه اول و دوم نیز بیش از ۹۱ درصد مدارس کتابخانه دارند که مستقل آن ۳۷ درصد است.

وی با بیان اینکه سرانه کتاب‌خوانی هر دانش آموز در استان ۱۱ جلد است، گفت: در مقایسه با دیگر استان‌ها در رتبه اول از این نظر قرار داریم؛ اما کتاب‌ها باید از انتشارات جدیدتر باشند.

سعادتی با اشاره به تجهیز ۳۲۰ کتابخانه در مدارس مناطق محروم استان با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومانی طی سال گذشته، بیان کرد: مناطق محروم، جزو اولویت‌های ما در تجهیز کتابخانه‌ها قرار دارند.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه تنها راه تحول در آموزش و پرورش، عمل به سند تحول و اجرای دقیق آن است، خاطرنشان کرد: مهارت تفکر در وجود دانش آموزان، یکی از مهمترین شاخص‌ها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و دانش‌آموزان باید برای رسیدن به خلاقیت و حل مسائل در زندگی اجتماعی به این مهم دست پیدا کنند.

خبرنگار: رقیه شاهین فر