به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی نجفی گفت: در راستای تحقق برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی و نیل به اهداف سازمانی مدیریت در خصوص تثبیت مالکیت اراضی بهره‌برداران کشاورزی، سند مالکیت شش‌دانگ برای دو هزار هکتار از اراضی این شهرستان صادر شد.
وی افزود: هدف اصلی از صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی، ثبت تمامی زمین‌های کشاورزی در دفتر ثبت املاک و صدور سند مالکیت برای این زمین‌ها بوده تا ضمن حفظ حقوق حاکمیتی دولت، مالکیت اشخاص نیز تثبیت و نقل و انتقال آن نیز تابع نظام مشخص باشد؛ ضمنا حقوق اشخاص نیز حفظ و از طرح دعاوی متعدد در این زمینه جلوگیری شود.
وی ادامه داد: سند‌های تک برگی جدید در اداره ثبت اسناد و املاک، طبق قانون تعیین تکلیف اراضی، تشکیل پرونده و صادر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر تاکید کرد: سنددار شدن اراضی کشاورزی، باعث هویت بخشی به فعالیت کشاورزان شده و صاحبان می‌توانند از این اسناد به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند؛ همچنین اختلافات ملکی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد؛ از دیگر سو باعث افزایش قابلیت رصد، پایش، مدیریت و برنامه ریزی برای برنامه‌های کلان ملی می‌شود.
نجفی افزود: جهادکشاورزی شهرستان اهر اقدام به اطلاع رسانی به بهره برداران کشاورزی در قالب تشکیل کلاسها، کارگاه‌های آموزشی، آموزش چهره به چهره، توزیع اطلاعیه‌های فنی و اطلاع رسانی در فضای مجازی نموده است.
وی اظهار کرد: طی اقدام به بررسی و ارائه جوابیه مثبت به استعلامات رسیده از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جهت صدور سند مالکیت برای قطعات اراضی کشاورزی بهره برداران، به تعداد ۲۵۰۰ فقره در مساحتی بالغ بر دو هزار هکتار، در جریان ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

منبع: