به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قاسم قمری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته گردنه برفگیر سامبران این شهرستان ۶۰ خودرو گرفتار شده با تلاش راهداران رها سازی شده و ۱۰۰ نفر مسافر و راننده از برف و سرما نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ نفر از این افراد غیر بومی بودند افزود: افراد غیر بومی که عمدتا از استان های غربی و مرکزی بودند در راهدارخانه سامبران اسکان یافته و بعد از روشن شدن هوا و مساعد شدن وضع جاده راهی مقصد خود شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۱ راهدار در محور اهر – کلیبر مشغول خدمت رسانی هستند افزود: راهداران از دو روز قبل که برف بارید با ۱۳ دستگاه ماشین آلات راهداری در این گردنه در حال بازگشایی مسیر هستند و به دلیل کولاک شدید فعالیت راهداران در این گردنه کماکان ادامه دارد.

قمری همچنین گفت: ۳ دستگاه برفروب و نمک پاش در گردنه گویجه بئل و و ۳ دستگاه نیز در محور اهر به ورزقان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: ماشین آلات ما در گردنه سامبران ۷۰۰ کیلومتر باند را در ۲۴ ساعت گذشته برفروبی کرده اند و جی پی اس نصب شده روی این دستگاه ها نمایانگر میزان کارکرد و زحمات راهداران است.

قمری از بسته شدن محور ورزقان – اهر از ساعت ۱۱ شب گذشته خبر داد و گفت: دیشب به دلیل قیچی کردن کامیون بونکر در این محور برای ایمنی رانندگان اقدام به بستن محور کردیم که نهایتا ساعت ۶:۳۰ صبح بازگشایی شد.

خبرنگار: رقیه شاهین فر