به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، با توجه به گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو در بیشتر مناطق استان بارش برف و باران در جریان است و در مناطق کوهستانی و مرتفع به صورت برف و در مناطق گرمسیر به صورت باران است.

بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، این سامانه بارشی از صبح امروز دوشنبه تضعیف می‌شود و دمای هوای استان به صورت نسبی تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و امشب با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو، شاهد بارش‌های پراکنده برف و باران در استان خواهیم شد.

طبق اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی استان از روز چهارشنبه از شدت ناپایداری جوی کاسته می‌شود ولی از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده بارشها تقویت خواهد شد.

در ۲۴ ساعت گذشته در اکثر شهر‌های استان بارش برف و باران گزارش شده و بیشترین بارش مربوط به شهر جدید سهند به میزان ۱۳.۷ میلی متر است.

در این مدت جلفا با دمای مثبت ۱۵ و هریس با دمای منفی ۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین شهر‌های استان بودند و دمای تبریز در گرمترین زمان به هشت و در سردترین زمان به ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

همچنین بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، هم اکنون همه راههای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان باز است و تردد در مناطق کوهستانی با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما