به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین بلوکی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: این تعداد تردد از ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین در راه‌های ارتباطی استان به دست آمده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: از کل تردد ثبت شده در راه‌های ارتباطی استان، ۱۳ درصد تردد خودرویی مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۷ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان برابر با ۱۹ میلیون و ۳۶۱ هزار و تعداد وسیله نقلیه خروجی نیز برابر با ۱۹ میلیون و ۹۲۱ هزار دستگاه خودرو است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در آمار ورودی افزایش چهار درصدی و در آمار خروجی افزایش ۶ درصدی نشان می‌دهد.

بلوکی، ادامه داد: پرترددترین راه‌های ارتباطی استان در این بازه زمانی مسیر تبریز- ایلخچی با ۱۹ میلیون و ۸۱۵ هزار تردد است و مسیرهای رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهیدکسایی (باسمنج- تبریز) و (تبریز- باسمنج)، ایلخچی- تبریز، محور رفت و برگشت تبریز- صوفیان، و مسیر رفت و برگشت آذرشهر- ایلخچی، ملکان- بناب و بناب -مراغه از دیگر مسیرهای پرتردد این استان هستند.

منبع: مهر