به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آیین رونمایی و انتقاد تفاهم‌نامه کارت‌های ساخت ایرانی (داخلی) سامانه هوشمند سوخت، اظهار کرد: سیاست‌های حاکمان سلطه این است که جلوی پیشرفت کشورها را بگیرند و از تحریم به عنوان ابزار آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: توانستیم از فرصت تحریم استفاده کنیم و با شرکت‌های دانش بنیان قرارداد ببندیم و از تحریم‌ها عبور کنیم.

معاون وزیر نفت گفت: برای نخستین بار است که در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با شرکت‌های دانش‌بنیان ۷۰ میلیون یورو قرارداد امضا شده و کاتالیست‌ها و کیفی سازی نفت کوره از جمله فعالیت‌های انجام شده است.

سالاری اضافه کرد: میزان صادرات خدمات فنی مهندسی بخش صنعت پالایشی در حوزه برون‌مرزی به میزان ۵۰ میلیون یورو رسید و برای افزایش سهم دانش بنیان‌ها باید به سمت مانع‌زدایی راه آن‌ها حرکت کنیم و یکی از برنامه‌های ما این است که همه شرکت‌های دانش بنیان را زیر یک چتر قرار دهیم.

وی ادامه داد: زنجیره کالایی صنعت پالایشی دارای ارزش افزوده بوده و شناسایی نیز شده است. برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان قصد داریم در قالب مشارکت، مجموعه‌های مورد نیاز تجهیزات را دخیل کنیم و به این وسیله یک برند کالایی در کشور شکل دهیم.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در مسیر اقتصاد دانش بنیان در حال حرکت هستیم و ۷۰ الی ۸۰ درصد کالاهای صنعت پالایشی را در داخل کشور تولید می‌کنیم، اما در زنجیره محصولات دارای معایبی هستیم که در صدد هستیم این معایب را به حداقل برسانیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان